onsdag 8 juli 2009

Glada fötter






Sköna, svala fötter är glada fötter och jag bara måste få dela med mig!

Fabriken som gör bla favorittofflan Gunilla ligger i Höga kusten-området, närmare bestämt i Docksta. På deras hemsida går att läsa att "produktionen av slippers har inte ändrats sedan 1923. Allt görs fortfarande för hand. Stansning, nåtling, pinning och bottning. Varje slippers är unik". Jag köpte ett par i skinn förra året och de är suveränt sköna att ha på jobbet. I år satsade jag på ett par i tyg. Vita söta stjärnor på rött tyg. Väldigt jag.

För fler modeller och tyger besök den trevliga hemsidan
Bild lånad från Docksta Sko.
För er som har vägarna förbi i sommar har fabriken även försäljning på plats.

Kram


2 kommentarer:

  1. Åå, vilka snyggingar, såna vill jag ha! Tack för tipset!

    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Snygga skor!! Såna skulle man ha.
    Hittade hit genom hedvig&jag. Härligt kök du håller på att få till. Fantastisk tapet! Och en sån otrolig tur att kunna fynda kylen.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!