onsdag 5 augusti 2009

Min idol

Hej vänner,
Jag funderar. Det börjar kännas att semestern lider mot sitt slut och jag känner mig laddad med intryck och upplevelser men också lite ledsen att behöva lämna norrland.

Här har jag fullt ut fått leva ut min Lilla huset på prärien-dröm till fullo. Laura var en av mina idoler när jag växte upp. Satt som klistrad framför tv´n och läste texten högt för mina systrar som inte hängde med riktigt. Lärde mig engelska den vägen.

Efter några år byttes Laura ut mot andra idoler. Artisterna i Fame (Leroy, Coco, Danny, Nicole och gänget, ni minns?) och sedan blev det artister i musikvärlden som gällde. Depeche Mode och Simple Minds stod högt i kurs. Bio-idoler hade jag också, hela 80-talets Brat-pack med Molly Ringwald och Karate Kid i toppen.

Nu så här 25 år senare inser jag att Laura står sig. Det tidlösa temat kanske spelar in, eller den okomplicerade tillvaron eller så är det den lantliga romantiken i sig.



Kram,
Matilda K
med Laura som idol...

1 kommentar:

  1. He he - ja visst är hon söt lilla Laura! Tänk vad jag älskade det där programmet också :)

    Jenny

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!