onsdag 26 augusti 2009

Monsieur Karl


Jag har precis sett första avsnittet om modehuset Chanel (SVT 2) med Karl Lagerfeld i spetsen. Spännande och roligt att fräscha upp skolfranskan lite. Sytanterna (ja, de kallas ju inte för det utan för ateljédirektriser) var bland de skickligaste hantverkarna jag har sett på länge. Incroyable helt enkelt.
På något sätt blir jag mer och mer irriterad under programmets gång. Monsieur Karl målas upp som en kung men allt han är (enligt honom själv) är ju grafisk illustratör. Jag tycker mest han verkar vara en till åren kommen diva av gigantiska mått. Och med löjlig frisyr dessutom.
Att se hur sytanterna lyckas stressa fram en hautcouture klänning i sista sekund med ändringar av pärlor mm var dock ett sant nöje. Jag satt som på nålar, att jämföra med hur mannen sitter spänd framför en landskamp ungefär.
Oh, la la.

Godnatt Kram
Matilda K


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!