onsdag 19 augusti 2009

Skafferi skaffera

före (under uppbyggnad)

Gillar vårt skafferi i torpet skarpt. Det var i ganska snuskigt skick när vi "flyttade in" men är nu ommålat och pyntat med gammeldags hyllremsor från fina butiken Cosas. Mannens gamla kakburk trivs också fint här. Förklädet fick jag i julklapp förra året av min dotter S och mammas gamla brödförvaring väcker liv i tanten i mig.





Glasförvaring är en sån där sak som jag visst alltid lyckas få med mig hem från loppisar, jag har hur många som helst! Flaskorna är dock nya och kommer från IKEA. Den söta skafferi-skylten köpte vi här. Nu längar jag efter att åka upp igen och laga härlig höstmat!
Kram
Matilda K

2 kommentarer:

  1. O jag förstår att du längtar efter att åka dit och laga mat. Verkligen jätte mysigt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow, vilket skafferi och hyllremsorna passar ju perfekt! Nu ska jag läsa vidare.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!