fredag 18 september 2009

Hemligheten bakom

Kända skådespelerskor brukar ofta tipsa om skönhet. Minns att jag läste någongång för längesedan att Kim Basinger alltid tvättade sitt hår i mineralvatten tex.
Här kommer ett supertips från mig (jag är ju varken känd eller skådis men jag har kommit på något riktigt bra och vill dela med mig!)

bild lånad på apoteket.se
Salvan heter Bepanthen och kostar 52 kr på Apoteket. Vansinnigt trist och oansenlig men helt fantastisk. Jag blev tipsad om salvan i våras när jag hade ett sår i näsan som aldrig ville läka ut. Jag drogs med mitt sår i ett par månader men så fick jag tipset och efter tre dagar var såret borta. För någon vecka sedan fick jag plötsligt jättetorra partier i ansiktet som flagnade (och kliade), speciellt på kinderna och kring ögonen. Ett tunt, tunt lager på kvällen innan jag la mig gjorde susen! Tycker faktiskt att huden i stort ser slätare ut också...
Lite som Eight-hour-cream fast betydligt mindre glammig. Doften av baby kan man ju leva med och alla förpackningar måste inte stå framme och vara snygga.

Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Det måste jag pröva. Har en tub hemma t.o.m. :-)

    Läser alltid din blogg men dålig på att lämna kommentar. Väldigt trevlig blogg iaf.

    Ha det bra!
    Lina

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!