torsdag 3 september 2009

Ta tjuren vid hornen

Jag har svårt att ta tag i sånt som är jobbigt eller trist. Framför allt om det är något som kan innebära konflikt av något slag. Är annars en doer men när det kommer till att "ta tjuren vid hornen" är jag jätteduktig på att komma upp med en massa annat som också måste göras. Just då.
Typ städa av hela skrivbordet. Ringa samtal och svara på mail, städa toaletten, skylta om i butiken, putsa skorna eller vad som helst egentligen. Works like a charm varje gång. Nu är jag trött på det för nästa dag kvarstår ju problemet. Jag avger inga nyårslöften utan brukar försöka sprida ut mina över hela året. Lovar därför nu dyrt och heligt att jag från och med nu ska ta tag saker som jag drar mig för, omedelbums. 
Bra va?









Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Mmm jag känner igen det där! Men jag har bättrat mig med åren faktiskt ;-) Mitt jobb innebär att man måste vässa armbågarna lite mer än vanligt.... och lite "bitch" är en bra egenskap i små doser....

    Kraam

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!