söndag 6 september 2009

Typ bra?



kollage med bilder från H&M och Åhléns
Har varit med båda barnen i stora köpcentrat för att uppdatera höstgarderoben.
Det börjar bli mycket lättare sagt än gjort. Vi gick från än den ena butiken till den andra men shoppingsuget (deras, inte mitt) ville liksom inte infinna sig. Hur man än anstränger sig, vad man än lägger fram så blir svaret oftast inte så mycket mer än att plagget är typ bra.
Vad menas med det? Är det bra (men det är för jobbigt att säga fler ord än två åt gången?) eller är det inte bra (men man vill inte såra mamman?)
Frustration.
Dottern (13) byter smak som en annan byter underkläder. Jag lyckas visst aldrig pricka rätt där. Ena veckan är det svart à la EMO som gäller (oj, vad glad jag är att det är över!) och andra veckan är det skatarstil. Sonen (11) vill bara ha mjukisbyxor. Inget annat. Jo, fotbollströjor med olika landslag. Jag försöker lite lamt "Men om du ska på klassfest till exempel, ska du gå dit i benskydd och Barca-tröja då?" Det blir svårare och svårare att vara en sån där schysst och cool förälder. Å andra sidan, det är ju bara världsliga saker.

Jag inser att det i 13-årsåldern handlar väldigt mycket om att passa in, att hitta sig själv, sin tillhörighet. När man är 11 och livet i sig ÄR fotboll, ja då är det fotbollskläder som gäller rätt och slätt. Så det är väl typ bra då.

Kram
Matilda K


Ps Det blev både fotbollssaker (till dottern) , joggingbrallor, jeans (yes!) och täckväst till sonen. Mamman fick lite nya hudvårdsprodukter och färgglada ljus till butiken. Dessutom ett snabbt loppisbesök. Slutet gott, allting gott.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,

    Hi hi - det låter som en skön söndag ändå!

    Stor kram Jes ♥

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att hitta hit! Vi verkar ha samma inredningsfilosofi! :D Ska kika runt lite nu. Din fiina butik känner jag till. :D

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!