lördag 3 oktober 2009

Roslagen i mitt hjärta


sommarklippor

Så länge jag kan minnas har jag spenderat lite tid varje sommar i Öregrund. Roslagens lilla pärla. Som barn ett par veckor i taget i farmor och farfars stuga vid havet.
Som vuxen ibland bara kortare besök över en dag eller två.

I somras blev det inget besök tillsammans hela familjen så vi bestämde oss för att åka dit upp med barnen över helgen. Numer bor min pappa permanent på tomten intill farmor och farfars gamla sommarhus. Hans hus är nybyggt och egenritat med en ateljédel där han målar sina tavlor.
Utsikten från hans veranda är oslagbar och vidunderligt vacker (i mitt tycke)

Kram
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Oj så vackert! Det är så underbart med sådana nostalgiplatser. Har en egen som inte kan skryta med en sån där vacker utsikt, men i mina ögon är det ändå den bästa. Utsikt över berg med tallar och kalhyggen... låter ju inte så spännande men den för med sig så många minnen.

    SvaraRadera
  2. Öregrund är underbart! (en gammal Öregrunds-bo)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!