torsdag 15 oktober 2009

Verklighetsflykt


bild Ann Taintor

Så här års tenderar det att stocka sig och göralistan börjar bli lika lång som barnens lista till tomten. Det är en oändligt strid ström av pappersarbete och administration. Både på jobbet och hemma. Fakturor att betala, barnens alla skolpapper som skall fyllas i, radhuslängans samfällighetsprojekt, barnens olika aktiviteter, influensalappar och liknande att ta ställning till, nya rutiner för nya saker som alla kräver sitt engagemang.

Nämnde jag att jag för första gången blivit klassförälder också... ujuj.

Inte konstigt att jag bär på en sorts dold längtan att flytta ut på landet och bli en gröna-vågare eller något annat självförsörjande.
Att surfa en stund på nätet och drömma sig bort i någon annans verklighet funkar för stunden.

Tipsar gärna om några bloggar som jag varmt rekommenderar för lite verklighetsflykt/inspiration/avkoppling.
Säger nu med min bästa idolröst "bloggarna visas nedan utan inbördes ordning".

SOLRUM

KUNDEN HAR (INTE ALLTID) RÄTT

WHOOPSIE DAISY

NORDLJUS (mat)

JOHANNA I JAKAN

NORDLJUS (foto)

KRICKELIN KRICKELIN



Kram och trevlig läsning på er!

Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!