lördag 14 november 2009

Axmen






Inte Axe men som i den fåniga deodorant-reklamen utan Ax men. Now we´re talking men.
Min man hade suttit uppe sent en kväll efter ett kvällsskift och jag slog på tv´n nästa morgon med kanalen History Channel inställd. Möttes av ett intressant program om männen som har ett av världens farligaste jobb. Att röja skog helt enkelt. Med eller utan yxa. Coolt.

Berättade för mannen om programmet och det visade sig att HAN (i sin ungdom) också röjt skog minsann. Skulle hans skogsröjar-jag träffat mitt Stureplans-jag hade nog inte samma ljuva musik uppstått. Man förändras ju. Och tur är väl det!
Serien är inspelad i natursköna Oregon, USA. Inte så långt ifrån där jag pluggade när jag var utbyteselev. (för typ 100 år sedan)

Kram på er,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Jaa! Visst är det häftigt!! Jag är så fascinerad av dessa stora träd också.

    Ha det bra!
    Lina

    SvaraRadera
  2. Wow vilken natur! Och vilken jobb. Häftigt!

    SvaraRadera
  3. Det är allt lite cool med män som JOBBAR... Min killkompis på vårt sommarställe jobbar o sliter i skogen med stora skogsmaskiner. LITE kul att se på faktiskt. tihi
    kram Lina

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!