söndag 8 november 2009

hem ljuva hem




Kudden kommer från Åhléns, 99 kr.

Idag är det söndag och min lediga dag. Ska jag mysa? Ta en promenad? Läsa liggandes på soffan?
Nope, det går inte.
Mitt hem ser ut som en illa åtgången slagplats, det är prylar överallt. De klassiska blå Ikea-kassarna har invaderat vårt hem. Förökar de sig på nätterna utan min vetskap? (Verkar ungefär lika mystiskt som att barnens strumpor vägrar vara par med varann. Vi har säkert 30 strumpor nu utan en maka/make. Väldigt märkligt.)
Tycker jag ser de blå påsarna överallt just nu, kategoriserade i olika typer. Det är "saker till butiken", "saker att fota", "färdigfotade saker", "saker till norrland" och givetvis, "tvätt".
Jag förstår inte hur alla ni andra gör för att få tiden att räcka till? Vad gör jag för fel?

Kram
Matilda K

6 kommentarer:

  1. ÅÅå så befriande! En till!
    Här råder också totalt kaos. Saker överallt som är på väg någon annanstans.
    Jag försöker att iaf hålla ett rum fritt från oreda, i vårt fall köket. Där myser vi, lagar mat och tänder ljus.
    Någon gång ska också vi ha ett fint och färdigrenoverat hem. Tills dess gäller det bara att göra det allra bästa av situationen.

    Kram på dig!

    Ps. De blåprickiga gardinerna är alldeles ljuvliga, tack för supersnabbt levererat!Ds

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj.. jag är precis likadan. Blåa IKEAkassar överallt med saker som skall packas upp, ut till landet eller bara bort....Jag har ingen aning om hur man gör för att få tiden att räcka.... Något uppåttjack ?

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, önskar att jag inte behövde så mycket sömn!

    SvaraRadera
  4. Får inte heller tiden att räcka till, så inga bra tips här inte, däremot hög igenkänningsfaktor!
    Dessa barnstrumpor som verkar älska ett liv som singel! Har också ett gäng! Varje gång man har tvättat och stöter på fler singelstrumpor tänker jag att nu blir de ett par! så visar det sig att de inte alls har någon maka/make i srumplådan...
    Istället för ikea-påsar har vi fortfarande mindre dekorativa flyttkartonger som belamrar hemmet och därmed hindrar framkomligheten. Vi har dock minskat dem med ungefär 15 stycken under helgen (har monterat upp nya bokhyllor). Hoppas kunna minska antalet ytterligare imorgon.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ha, ha Matilda- älskar din blogg och går in ibland och har nästan skämts för att det känns "snokar i ert liv" utan att berätta det när vi känner varandra! :-) Men välkommen hem till mig och Erik när som helst och jag lovar att vi får ert hem och se ut som det mest välstädade och organiserade! :-) Men vi tar oss tid att njuta, mitt i kaoset, mycket tack vare Erik som inte verkar ha något behov av att ha ordning omkring sig.. Jag har fått lägga band på mig för att inte bli tokig ibland, men njuter av att inte ha så många måsten när det är mycket ändå! Ni har ju som vi tre bonusungar med tider hit och skjuts dit! Jag beundrar dig som orkar vara kreativ i allt detta! Älskar din inredningsstil som lantligt påminner om min smak- även om du är mycket färggladare och roligare än vad jag är! :-) Igen får jag också tacka för den fina tekannan som jag blir glad av varje kväll när den åker fram! Blir varm i magen av din blogg! Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Omaka sockar vad känner jag igen det ifrån?? Jo här såklart!! vi har en hel hög med omaka sockar och jag fattar inte vart den andra makan är..

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!