onsdag 16 december 2009

Simma med sälar?



Jag vet inte vad det är men jag bara älskar sälar, har gjort det så länge jag kan minnas!
De här raringarna simmar på Skansen. När man lockar på dem kommer de upp till ytan. Simma med delfiner har aldrig lockat mig men att få hoppa i hos sälarna och klappa dem på magen det skulle vara nåt extra! Ja, kanske inte så här års då.
Ett tag när mina barn var små bodde vi nästan på Skansen, det finns så mycket att se och göra där. Ett litet tips är att de har en bra hemsida med ett kalendarie, för att komma dit klicka här.

ps
När jag var liten ramlade jag över staketet hos grisarna på Skansen, inte lika gulligt kan jag lova!

Kram på er,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Hihi... förstår att det inte var liika gulligt hos grisarna...
    Usch för datorhaveri!!! Och just i din situation.. Hoppas verkligen det är löst eller på gång att lösas!!
    Ha det så fint!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha..nja trilla in till grisarna låter inget vidare..men jag gillar grisar!! :-) Vet inte varför...tycker de är söta, griseknoen är ju bara för go! Sen har jag ju haft ett riktigt svin till man, kan ju vara det med..;-)

    SvaraRadera
  3. Mm jag älskar sälar med ;-) På landet när jag var i tonåren och var ute själv i bergen och solbadade kom det en säl nästan varje dag och hälsade. Han/hon kom fram och skällde ett par skall och när jag tittade upp så låg den där i vattnet ett par meter från mig och bara glodde. Ursöt! Den sommaren kommer jag aldrig att glömma....
    Fy för attt ramla in hos grisarna... det kan inte vart kul ;-)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!