måndag 14 december 2009

Till tomten



När barnen var yngre ställde vi alltid ut en skål tomtegröt till tomten. Eller, jag tror faktiskt att vi gjorde det även förra julen...
Är det något jag har riktigt svårt för så är det just risgrynsgröt. Och ris à la Malta. Samt risifrutti. samesame. Minns att jag inte kunde gå in i matsalen i skolan den dagen innan jul när det serverades som lunch.
För dem som gillar risgrynsgröt eller Housedoctor för den delen har min butik de sötaste skålarna!

Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Jag gillar risgrynsgröt- smaskens! Men jag mår illa resten av dagen sen, kroppen gillar inte så mkt mjölk. 25 pers är många! Stor släkt?! Vi blir nog bara 8, och då är vi 6 i familjen här hemma. Lugnt och skönt, men kan sakna stor familjefest ibland också. Vilken superfin tomtetopp sidan fått! Kram!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!