måndag 4 januari 2010

Fru Pettersson och ja



För ha ha ha,
nu går det så bra
för fru Pettersson och ja´

Jag vill börja med att presentera min nya (och nygifta!) kollega, fru Pettersson.

Tina och jag är båda två bandetfruar, dvs våra män spelar i samma band. De senaste 5 veckorna har jag träffat Tina mer än vad jag gjort de senaste 5 åren sammanlagt. Tack vare bloggen (och något som jag skrev) hörde hon av sig till mig med ett förslag om ett samarbete som vi nu finslipar in i detalj. Jag vill inte gå ut med den exakta affärsidén riktigt ännu men så mycket kan jag säga att vårt gemensamma projekt drar igång 1:a Mars. Innan dess ska jag rea ut stora delar av russinnets nuvarande sortiment och vi ska bygga om i butiken så att vår kommande verksamhet får bättre utrymme.

Jag är inget stort fan av gamla klyschor men är det en som jag faktiskt tror stenhårt på så är det den om att man ska göra det man är bra på.
Även ytterligare en som Ingemar Bergman lär ha sagt, "Kill your darlings".

Så, efter att ha nagelfarit min egen verksamhet under lupp så inser jag nu min styrka respektive min svaghet. russinnet kommer att fortsätta med barnprodukter med fokus på inredning och leksaker. Det kommer inom kort ganska mycket barnkläder till butiken men till hösten blir det betydligt färre plagg till förmån för barnkammarsaker. De flesta vuxenvaror kommer att försvinna ur mitt sortiment om det inte är sådant som kan funka lika bra till barn förstås.

Det känns rakt igenom som ett bra beslut och jag ser fram emot att så småningom kunna erbjuda ett stabilt sortiment av fina handplockade barnprodukter. Den närmaste tiden blir det kanske lite rörigt eftersom vi kommer att ha utförsäljningar både i butiken samt på nätet. Dessutom skall nätbutiken byggas om/ut (till det bättre dock!)

Det är bråda tider och jag tror att jag kommer att blogga lite mindre framöver fast det vet man aldrig... jag behöver mitt lilla vädringshål mer än någonsin!

Just det, det fantastiska fotografiet kommer från kanadensiska The Pink Balloon.

Kram,
Matilda K
Fru Karlsson

4 kommentarer:

  1. Å vad spännande! Då lär jag ju behöva handla mer hos dig framöver eftersom jag är en sucker på barngrejor.... Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha ja- vad roligt det ska bli! Men nu under tiden som jag har gått och blivit gift så har vi knappt hörts någonting! Hörs och ses snart! Ringer nog när som helst! Kram Tina

    SvaraRadera
  3. SPÄNNANDE!!!!! :-)

    SvaraRadera
  4. Så nyfiken! :) låter helt underbart å jag har mina misstankar;)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!