fredag 30 april 2010

Forget me not



När min pappa besökte min mamma på BB efter att hon fött mig hade han med sig en liten bukett handplockade förgätmigej, sedan dess är det min blomma. Jag älskar de pyttesmå söta och magiskt blå blommorna. Eftersom min födelsedag bara är några dagar bort nu borde de finnas ute men jag antar att våren är sen i år. Kanske var den extra tidig 1970?

Fredagsfeelgood i form av Simple Minds. Jag är ingen konsert-typ men just dem såg jag live i Globen en gång i tiden...


Glad fredag!
Matilda K

1 kommentar:

  1. Förgätmigej var min absoluta favoritblomma när jag var liten! Det fanns massor hos farmor och farfar och jag plockade stora buketter, tänker att jag måste haft en ängels tålamod. Jag fyller också år i början av maj och det brukar finnas både förgätmigej och violer men våren är sen i år så vi får nog hålla till godo med Skilla, Tussilago och Vitsippor...det är helt ok :-)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!