söndag 4 april 2010

Framme!

En härlig dag på väg. Inga långtradare så långt ögat kunde nå, torr fin vägbana och solsken.
Jag hann fundera på värdsliga saker medan mannen sov och jag körde.

* Varför är de så glada i Hudik?
* Namnet på orten NJUTÅNGER, hur tänkte de då?
* Våra barn har nu passerat åldern när de konstant frågar, "när är vi framme"? Skönt!


Dimhöljda Vedabron vid Höga kusten.

Vi åt en medhavd lunch i solen med magnifik utsikt.
Vi stannade av på middag hos min ena svägerska med man som nyligen flyttat från Skellefteå till Umeå. Trevligt och gott som alltid! Imorgon ska vi på middag till min andra svägerska. Lyxtillvaron har börjat.

Renhjord på vift längs med vägen vid Vindeln.
Nu är vi framme och jag drar ut på att gå och lägga mig eftersom jag vet att jag inte har någon tid att passa imorgon.
Godnattkram,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Ja barnen vet väll vid det här laget när ni är framme=)

    SvaraRadera
  2. Välkomna upp!

    Njutånger, vackraste ortsnamnet :) Ånger betyder, om jag inte minns fel, havsvik. Vad Njut betyder vet jag inte.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!