tisdag 6 april 2010

Tavelvägg

Idag har vi småpysslat lite. Inte gjort så värst mycket alls egentligen. Drömmer om en tavelvägg i övre hallen i torpet och plockade lite med ramar. Planerat över en kopp kokkaffe helt enkelt.
Svårt att tänka sig att det är barmark hemma för här är det så mycket snö, som ni ser. Vi kommer inte åt verktygen i ladan...


Här några av mina tavelväggsfavoriter som jag plockat lite här och var på nätet.
Vår vägg är dock mannens projekt så jag försöker att inte lägga mig i men kan inte låta bli att tycka, om än bara lite...






Kram,
Matilda K

4 kommentarer:

  1. Oj vad med snö! Jag är också sugen på tavelvägg men jag vet inte om jag har rätta ögat och tålamodet att samla på mig det jag behöver för att göra det snyggt. Hoppas ni har det skönt i stugan! :-)kram

    SvaraRadera
  2. Tack för inspirationen, håller själv på med en tavelvägg som aldrig blir klar och aldrig tycks få de rätta proportionerna. det ser så enkelt ut men ack vad man bedrar sig...

    /S

    SvaraRadera
  3. Vad mycket roliga bilder du får fatt i.

    SvaraRadera
  4. Så här ser min tavelvägg ut http://4.bp.blogspot.com/_ANDlPCFmybc/TJEvAwvtsvI/AAAAAAAAC-U/oBjMIdJlXX0/s1600/matsal1.png :-)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!