onsdag 30 juni 2010

Det doftar...



pizzeria i hela huset. Ute har det regnat ikväll och det doftar gott av syrén.
Vi fick för oss att testa egen vedugnsbakad pizza, i vedspisen! Funkade alldeles utmärkt. Min personliga favorit var toppad med ruccola, tunt skivad zuccini, mozzarellaost och lövtunna skivor vitlök. Olivolja på det, mmm....

Imorgon ska vi ta en tur till Ostens hus i Burträsk, spännande!
Kram på er (för att ni står ut med alla familjeinlägg som det blivit på sista tiden),
Matilda K

4 kommentarer:

  1. Det är bara trevligt att läsa om ert familjemys!
    Oj, så gott det såg ut med pizza. Alla som provat vedugnsbakat säger att det blir mycket godare än i de moderna spisarna.

    Ha en fortsatt trevlig semester. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser smaskigt ut!

    Ett semestertips: http://www.lillahjartat.se/

    jag tror du skulle gilla det, har gott fika/lunch med personlig touch.

    Hälsningar
    //Katta (Lennarts forne granne)

    SvaraRadera
  3. Tack Helene, önskar även er fin sommar!
    Katta, tack för hjälpen med annonsen, ska kika in på länken du lämnade...
    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar din familjeinfo. Era pizzor ser exotiska ut. Jag vill ha en sådan spis nån gång när vi bygger ut. Lufsa ner i köket, lägga i några vedklampar och njuta av en varm kopp te en kall vinterdag.
    Kattis

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!