söndag 6 juni 2010

Livat i holken


Vi upptäckte att vi har en hyresgäst i holken som vi fått av min pappa. Jag är verkligen urkass på fågelsorter och vi diskuterade som bäst vad det var för sort när min man kom ut från källarförrådet som han städat ut idag. På golvet hade han hittat en gammaldags bokmärke (se ovan) och det var ju precis en sån jag fotograferat en liten stund innan. Familjen Blåmes huserar i holken och det är livat ska jag säga. De har fullt sjå att flyga med mat till ungarna.

Pappa hade för några år sedan en period när han köpte holkar i olika varianter och målade dem i fantasifulla kreationer, just den som vi har är Mondrian inspirerad. Helt säkert är att den är ett unikum och fåglarna verkar uppskatta sin nya boning!
Kram,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Vikken schysst holk ;) Måste bara kommentera den - vilken härlig färgklick. /Wilma

    SvaraRadera
  2. men gud va cool holk, ett konstgalleri i trädgården. mvh Malin

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!