söndag 29 augusti 2010

Lite av varje

Läggningsvätska och föning, vad gör man inte för att bli fin?
Jag har inte fått bloggtorka och inte heller tappat lusten men däremot har jag haft en ganska fulltecknad vecka med barnen och deras aktiviteter samt jobb och till det en dator som strulat. Jag hatar datorer som krånglar. Det ska bara funka. Skyltningen i fredags på Bonti´s butik på Karlsvägen gick bra och det blev kanske inte så avancerat men inspirerande höstfint. Svårt att misslyckas med så fina varor! Efter skyltningen hamnade jag i den andra butiken vid Odenplan där de var kort om folk så det blev en lång dag med många intryck för mig.
R och jag packade i omgångar i veckan till hans cup och i fredags morse släppte jag av honom hemma hos en av hans lagkamrater. Nu är han i Polen och imorgon åker jag til Skavsta för att köra hem honom till hans pappa. S har jag idag släppt av på den stora idrottsplatsen då det är fotbollens dag. Världens bästa Karlsson är dunderförkyld och jag bävar för att kanske ha blivit smittad.
Igår klev vi upp tidigt för att piffa och fix till Tolle som debuterade på en utställning i Kista. Han fick en ok placering, här hemma hos oss är han likväl en champion! Eftermiddagen ägnade vi åt att rensa och slänga saker som vi sparat alldeles för länge. Idag ska jag gå igenom min garderob och slänga, slänga, slänga.
Min söndagsbild för Fabriken ser ni här...

Kram på er,
Matilda K

PS När jag ändå var inne på hundar vill jag tipsa om en fin familjefilm som vi såg med J i fredags. Lasse Hallströms film Hachiko med bla Richard Gere i huvudrollen. Inte så mycket till dialog kanske men finstämt.

1 kommentar:

  1. Oh jag böla som en dåre till den filmed :/ Tur sambon snarkade tungt sen fem minuter in i den så man fick böla ifred! :D

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!