onsdag 4 augusti 2010

Story hotel







bilderna från Story Hotel via Formex-bloggen

Minns att jag en gång för länge sedan läste om ett par som istället för att åka utomlands tog in på hotell i sin egen hemstad för att sedan strosa runt på adresser de normalt inte rörde sig på. Låter som en rolig idé! Om jag skulle iscensätta den vet jag precis var jag skulle bo!
Läste i Formex-bloggen om nya Story hotel som verkar helt fantastiskt. Ligger centralt på Riddargatan mitt i stan och har helt klart en annorlunda touch. Ett hotell med en historia!
Ett litet tips till er som ska besöka Formex kanske eller Stockholm i största allmänhet?

Kram,
Matilda K

Saxat från hotellets egen pressrelease;
"Byggnaden användes tidigare som tillhåll för musiker och konstnärer, för att behålla den känslan har äldre inredningsdetaljer tagits till vara. Gamla trädörrar från huset används som sänggavlar, i varje rum finns en vägg där originaltapetmönster tagits fram och vackra parkettgolv har bevarats."

4 kommentarer:

  1. Hej M,

    Vad mysigt det lät!!
    Hoppas allt är bra vännen!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  2. so beautiful!
    thank you for sharing
    and greetings from spain

    SvaraRadera
  3. Vilket coolt hotell! Vi har faktiskt gjort så för ca ett år sedan att vi tog in en helg på hotell här i Stockholm - utan Barn!! Och det var ju faktiskt superskönt! Story Verkar vara ett bra alternativ till nästa gång!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. vi gjorde precis så. hotellet är jättefint och snyggt. men lyhört! vi sov inte gott. men vi hade en mysig kväll med god middag och drinkar i baren. så det var ändå värt det.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!