torsdag 30 september 2010

Bilar, inte att lita på


Resan upp blev minst sagt spännande. Ca 30 mil från Stockholm, närmare bestämt strax norr om Söderhamn, brakade bilen. Till saken hör att 2 dagar innan, när jag var själv i stora bilen, pajade även den. Servon la av från en minut till en annan och det var som att ratta runt en båt i innerstadstrafik (mardröm). Vi tog alltså den lilla bilen igår men helt plötsligt så började flera varningslampor lysa samtidigt som den inte svarade på gasen. I såna här lägen (när jag får panik och adrenalinet rusar i magen) är jag så glad att min man är lugn och metodisk som en filbunke. Försäkringsbolaget, verkstad och hyrbil, allt fixat på mindre en än halvtimma. Det märkliga var att när mannen satte sig bakom ratten för att ta oss till verkstan funkade allt som vanligt... Resten av vägen åkte vi ståndsmässigt i en sprillans ny Volvo så jag klagar inte.
Bilden tog jag strax utanför Ullånger, tycker den gigantiska galgen är så fin!
Kram,
Matilda K

1 kommentar:

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!