onsdag 22 september 2010

Hösthelgstips


bild från Skansens nyhetsbrev samt saxat ur detsamma
"Höstmarknaden är ett årligt återkommande evenemang komplett med krogmadamer, hästkarlar, bönder och torpare som säljer årets produkter på marknaden. Den arrangeras av Skansens byalag och här kan man få en smak av hur det glada marknadslivet levdes förr."

Det syltas och saftas och görs gelé och whatnot runt om i vårt land. Jag känner mig för tillfället hopplöst utanför den gemenskapen. Just nu jobbar jag mer eller mindre dubbla skift. Sitter med spännande saker som rör Bonti hela dagarna, packar och fixar till russinnets kunder tidiga morgnar och sena kvällar. Däremellan hinns det inte med så mycket mer än vanliga vardagssysslor som att vara behjälplig vid läxläsning (ikväll kan jag stolt säga att jag vet allt om kretsar, spänning och strömbrytare, bara så att ni vet!) plocka disk och tvätt och sånt där som bara måste göras för att vardagen ska funka. Trist är det på sätt och vis, ibland saknar jag tiden som hemmafru. När jag kunde spendera en dag med att plocka in nypon och göra egen nyponkräm. Jag vet, totalt överambitiöst men gott var det när det begav sig och pyssligt avkopplande också. Myntet har alltid en baksida dock och om jag inte minns helt felt satt jag då och beklagade mig i stil med att "jag önskar att jag också hade ett jobb att gå till". Vi människor är sällan helt nöjda. Kanske talar jag för mig själv, jag är sällan helt nöjd. Ha kakan och äta den. Vi tar barnen med oss till min pappa i Roslagen i helgen för att bla titta på en konstutställning där han medverkar. Om jag hade varit hemma kanske jag hade passat på att besöka Skansen för där arrangeras deras Höstmarknad till helgen. Som ni ser på bilden har de haft fullt upp med att både sylta och safta!
Kram på er som fortsätter att logga in här fast än jag uppdaterar dåligt just nu.
Matilda K


1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja jag tänkte mosa lite äpplen och kanske röra lite sylt snart. Matilda blogger e helt f*¨ked up, jag fattar verkligen ingenting och allt känns så orimligt, önskar jag var lite mer datakunnig. Suck. Ta hand om dig! M

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!