onsdag 1 september 2010

Spännande bok

Är som uppslukad av en spännande bok just nu. Råttfångerskan av Inger Frimansson. Den handlar om 2 kvinnor, helt olika till sin persolighet, vars väg korsas. Den ena är fd frun och den andra den nuvarande frun till en stor och mäktig bokförläggare. Jag kan sympatisera med båda kvinnorna och "håller inte" på någon av dem. Just nu, ungefär halvvägs igenom boken, njuter jag av att vara mitt i handlingen, uppkrupen i soffans ena hörn på kvällskvisten.

Idag blev det dubbelt jobb, först till lagret för att packa varor sedan butiksmöblering på Bonti´s butik vid Odenplan. Det känns i kroppen och plötsligt har magen blivit ganska stor. Det sparkar som sjutton därinne och nu kan man se hur magen hoppar till ibland av en fot eller en arm. Jag funderar inte så mycket på barnets kön (vi rådfrågade barnen vad de tyckte angående att ta reda på det och de ville vänta) men en hel del på vem som ligger därinne. Vad är det för person, vilket temperament har han/hon osv... egentligen skulle jag bli mäkta förvånad om det inte blev någon med ett hett temperament eftersom både jag och herr Karlsson har kort stubin! Eller kort stubin är nog fel uttryck, vi har ganska lång stubin men sedan, när det brinner av, då brinner det rejält.

Längtar efter att vara kreativ, att fota, att baka, att måla eller efter att sy något? Just nu hinner jag ingenting känns det som. Kanske på fredag?
Kram på er,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Har läst någon annan bok av Frimansson som jag gillade, minns bara inte vad den hette. Ska nog läsa den där, om jag hinner bland all kurslitt.

    Så himla härligt med det sparkandet och grejandet i magen. Kan sakna det faktiskt :)Roligt också med tankarna på vem det är. Hur h*n ser ut, hur h*n är, osv... Njut! (Superklyschan, jag vet ;) )

    Stor kram till dig och magen!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!