måndag 20 september 2010

Vi väntar och väntar

bild Ikea

Jag åkte ut till Ikea i lördags för att titta på soffor bland annat. Ikea Barkaby en regnig söndag var ingen hit, dessutom bygger de om, i princip samtliga miljöer ska byta plats med varandra. Rörigt var ordet. Hur som helst, jag gillar den nya soffan KIVIK som man kan bygga ihop av fåtöljliknande moduler i all oändlighet. Det lutar åt 3 el 4 + divandel. Kändes sådär lagom slappa och sköna att sitta (läs halvligga i mitt fall) länge i. Nu väntar vi bara på Hemtex-vinsten som inte kommit fram ännu.
Efter söndagens val åkte jag och Tina till en familjefotografering. Söta Sara som jobbade i butiken i våras hade bokat en släktfotografering med sina föräldrar, syskon och alla barnbarn. Vädret var strålande och det blev både inomhusbilder i fina soffgruppen som gruppbild ute i den magnefika trädgården i hennes föräldrahem. Roligt om än jag mest assisterade denna gång. Plockade tappade nappar, höll i bebis, lockade på hunden och hängde lakan för fönstren och så där.
Inget nytt om datorn ännu och jag känner mig lite lätt handikappad, lånar mannens dator tillsvidare.
Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Vad sugen jag blir. Kul med en ny soffa på ikea. Helt i min stil, och något som ligger helt i tiden att man kan bygga ihop efter önskemål.
    Kram Kattis

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!