fredag 1 oktober 2010

Fredag

Morgonen var nästan som reklam.
Trädtopparnas intensiva höstglöd, en slöja av dimma längs med marken. Volvon som knappt nuddade asfalten. Jag färdades med Janis genom det vackra landskapet. "Oh, Lord, won´t you buy me a colortv".
Jag åkte fram och tillbaka till stan för att handla mer färg.
Golvet är nu målat ett varv och gardinstång och rullgardin är uppsatta.
Mannen har fortsatt att röja sly och elda.

På vägen upp hit gjorde vi ett stopp i Sundsvall för att köpa sågklingor till röjsågen och världens bästa Karlsson impulsköpte en eldkorg. Ikväll invigde vi den till kvällens fredagsmys. Urkärnade äppelhalvor doppade i socker-och-kanel grillades över det medföljande gallret och avnjöts med vaniljsås.



Imorgon blir det piff och möblering i sovrummet! Återkommer med bilder...
Glad helg,
Matilda K

4 kommentarer:

  1. Oj, vad ni är duktiga!! Att du orkar med den lilla bebisen i magen??

    Det blir så fint i torpet! Och en eldkorg står högt på min önskelista...

    Trevlig helg, kram!

    SvaraRadera
  2. Vad nyfiken jag blir. Du verkar ha ett brett spektrum vad det gäller inredning. Allt på en gång. Det är klart du får energi när du vistas i en sådan härlig miljö!

    SvaraRadera
  3. Så fint och fräscht det blev, duktiga du!!

    Härlig start på dagen...!
    Kram:)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!