söndag 24 oktober 2010

Ohämmat onyttigt

Recept + bild lånat från receptfavoriter.se
I fredags morse (när snökaoset var ett yrvaket faktum) skjussade jag ut mannen till Arlanda. Han befinner sig på konferens i Bergen. Lyssnar på spännande DEA föreläsningar och bor på flott hotell. Själv axlar jag rollen som supermorsan. Har idag möblerat om R´s rum och rensat, rensat, rensat. Färgat håret på S och stått för all tänkbar markservice. Min höjdpunkt var nog kvällens efterrätt. Lika gott som enkelt faktiskt. Vi friterade bananer och njöt med lönnsirap och vaniljglass. Mäktigt och så där ohämmat onyttigt, nu känns det som om jag inte behöver äta förrän framåt tisdag kanske...

Recept till 4
Frityrsmet;
2 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
2 dl iskallt vatten
Rör ihop smeten under tiden som du värmer upp frityrolja (jag använde en gammal relik från 90-talet, en wokpanna)
Doppa bitar av banan i smeten och fritera i ca 2-3 min, tills de ser lagom gyllene ut.
Ringla över lite sirap och servera med vaniljglass.

Kram
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!