lördag 2 oktober 2010

Som en sommardröm


En stol hade jag klar sedan innan, en klädde jag om idag.


Gardinkappa i linne från Ellos.se


Sovrumsgolvet har inga skarvar. Det måste vara lagt av rejäla träd från orten en gång i tiden. I ett av hörnen ser man spår av en kamin. Vår lilla bärbara kamin är ett loppisfynd.


Ett arvegods och gardiner i tunnaste voile.




Smart förvaring för pocketböcker. Från Designonline!


Överkast från Åhléns och kuddarna på sängen sydde jag ihop idag av fyra servetter i samma tyg som gardinerna.


Det gamla dockskåpet som var det första jag köpte för min första lön ska få sig en uppfräschning i framtiden.

En som väntar på att vi ska komma tillbaka i vår...då med ytterligare en familjemedlem.

Kram,
Matilda K


7 kommentarer:

  1. Matilda! jag äääääälskar ditt torp!! Otroligt vackert! Mysigt det är blanda blommor. Tänkte på den där byrån med spegel.. du vill inte ställa den till höger om dörren? Eller har ni kanske något annat där? Kram!! Och tack för att du bjuder på bilderna så snabbt!

    SvaraRadera
  2. Åh så himla fint det blev! Aningens skillnad ;)

    Ser fram emot att se det "på riktigt" nästa gång ni är upp en längre tid - fast då är det väl någon annan som stjäl uppmärksamheten totalt :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Såå fint! Jag älskar alla blommönstren som du kombinerar så fint tillsammans! Stolarna är verkligen urfina de med;-)

    SvaraRadera
  4. Tack! Vad snälla ni är! Jag kände mig som ett sånt där inspelningsteam på tv (fast utan medarbetare)Speedinredning. Det saknas lite möbler fortfarande, bla letar vi det ultimata klädskåpet och det ska stå till höger om garderobsdörren : ) Så Terese(Hedvig och jag), du har rätt, det ser lite tomt ut där än så länge...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Matilda med familj. Ni har verkligen fått det mysigt i stugan. Vi hade tänkt titta över i helgen när ni var här i Byn men vi hade fullt upp hela helgen. Lycka till med graviditeten och förlossningen! Hoppas vi syns nästa gång ni kommer upp. Barbro o Sören.W.

    SvaraRadera
  6. Det är sååå mysigt o romantiskt erat sovrum. Det är bara den lilla kaninen som saknar en vän. Pricken över i.
    Var rädd om dig o den lille.
    Kattis

    SvaraRadera
  7. Såååååå fint det är!
    Det är så fint så man kan nästan spricka :D

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!