fredag 26 november 2010

Jobbiga kunden, jag?

Jag tycker jag är en ganska snäll person. Idag när DHL killen kom förbi med en leverans till russinnet (jättefina saker btw-kolla shoppen) beklagade han sig över att de är så hårt belastade. Han fick kliva in och låna min micro för att värma sin lunchlåda. Snälla personer bör bli behandlade snällt, eller? Jag ringde upp IKEA eftersom jag någonstans inom mig känner på mig att vår efterlängtade soffgrupp dröjer mer än vad de lovat. Japp, det stämde. Preliminärt skulle den levererats i början av november sedan blev det början december och idag meddelar de att det troligtvis blir i början av januari. Suck.
Jag var så illa tvungen att bli jobbiga kunden. Det är jobbigt att bli jobbig när det inte ligger för en. Hur som helst, nu ska det komma en soffgrupp men det blir till att fira jul och nyår i en grupp med låneöverdrag (i vitt, hur smart är det liksom?) så det lönar sig att vara jobbig tydligen. Tycker det är trist att det ska behöva vara så. Det är lite som i skolan, de bråkiga och störiga är de som uppmärksammas och inte de som snällt väntar på sin tur...

GLAD FREDAG!

Pigga upp mig-låt

1 kommentar:

  1. Ja det är verkligen trist att det är det som lönar sig. Min mamma som snällt har väntat på en mindre operation/behandling ringde till slut upp och ifrågasatte varför hon ännu inte fått komma och får då till svar: "Vad tror du om nu på fredag? Eller kanske nästa fredag?". Om hon inte hade ringt hade hon väl väntat fortfarande...
    Angående vit (tvättbar) soffklädsel så gillar jag det - bara att tvätta och eventuellt bleka om det blir fläckar! Hur praktiskt som helst :)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!