lördag 11 december 2010

Min nya kompis

Min mamma gillade huskurer och naturliga läkemedel. Som protest (?) förespråkade jag i tidig ålder starkare saker än så. Gjorde mig säkert lustig över hennes övertro på Vademcum, Tigerbalsam, Hennafärg, mystiska örtteer osv.
Idag är jag inte lika svartvit i mitt tänk och testar gärna olika saker. Eftersom jag inte kan ta varken Cortison eller Voltaren mot inflammationen i armen letade jag fram en gammal burk Tigerbalsam häromkvällen. Vet ni, den funkar riktigt bra! Min nyfunna kompis ska hädanefter inte ligga oförbrukad i botten av medicinlådan utan får nu stå framme lätt tillgänglig.
Kram
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Tea tree oil funkar också bra mot massa saker,påriktigt. Hoppas allt är bra med dig och magen :-) Kram Malin Juno & co

    SvaraRadera
  2. ett annat tips är en salva som heter counterpain. finns i asiatiska butiker och är bra till allt + att den inte ger fläckar som tigerbalsam gör. ps. älskar din blogg. ps. 2 god jul!

    SvaraRadera
  3. Ja, tigerbalsam är grymt! Liniment fungerar också på samma sätt tycker jag, värmer upp och avlastar. Bäst för båda är förstås om man duschat varmt innan, men det vet du säkert :-)

    Jättefin blogg har du verkligen!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!