torsdag 2 december 2010

Ont

Gömma mig under täcket känns som en god idé.
Vissa dagar är det svårt att uppbåda ett gott humör helt enkelt. Har superont i ena handleden sedan snart en vecka tillbaka och idag beökte jag min husläkarmottagning. Står helt enkelt inte ut med smärtan. Fick träffa en AT läkare först och sen min ordinarie husläkare. Mb de Quervain, ett klassiskt fall. Tja ha. Inflammerade skengångar eller var det sengångar? Inte så mycket att göra eftersom man inte bör varken ta Cortisonspruta eller Voltaren Gel som gravid. Alvedon it is. Blir bara så trött och vill bara sova, sova, sova.

Läste ut en helt ok bok igår, Kretsen av Veronica von Schenck. Dags att hitta en ny bok att fly in i!
Kram
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Morbus? Det hade jag, blev av med det först 6 mån efter förlossning, men fram tills dess hade jag skenor. De var min räddning! Har du sådana?

    SvaraRadera
  2. Hmm, inga skenor men har sett på nätet att det finns och verkar vara mångas räddning! Tack för tipset! Usch, det här har snart blivit värsta fråga doktorn-bloggen. Får skärpa mig och återkomma med något trevligare imorgon : )
    Matilda

    SvaraRadera
  3. Du har en fin blogg och finfin butik!
    Jag känner med dig. Jag hade likadant i båda händerna de sista två månaderna! Skenor på nätterna underlättade!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!