söndag 23 januari 2011

Antar en utmaning

Adrien Brody
Antar en utmaning ikväll som jag hittade hos min vän Lilla Grå.

Ta upp närmsta bok och slå upp sidan 18, rad 4, Vad står där?
"Tycker ni att det är normalt att fyra personer bor på fyrahundra kvadratmeter när en massa andra-och kanske däribland några fördömda poeter-inte ens har en anständig bostad utan tränger ihop sig femton personer på tjugo kvadratmeter?"
Oj, typ världens längsta mening. Boken heter Igelkottens elegans och jag fick den (och en hel hög därtill) av mannen i julklapp, jag tror den ligger på tur som nästa bok-ska bara avsluta den jag håller på med just nu...

Vad var det senaste du såg på tv?
Lets dance i fredags-efter det har vi tittat på film. Måste dock passa på att inskjuta att jag förstår varför våra stora barn börjat tröttna på Lets dance. Skämten programledarna emellan börjar bli allt lägre och lägre. Danserna i sig är fortfarande ganska underhållande men hela upplägget börjar kännas lite tamt och själva tävlingsmomentet är som en gäspning i min värld men så är jag ju ingen renodlad tävlingsmänniska heller...

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Hunden som snarkar i sin liggkorg intill. Min man som pratar i telefon på våningen ovanför samt ett och annat gnyende från bebisen som ligger på mannens mage.

När var du senast utomhus, och vad gjorde du då?
Slängde sopor för en timma sedan. Det tog uppskattningsvis 10 sekunder.

Vad har du på dig?
Som nästan alltid när jag är hemma-mysplagg. Träningsbrallor och en amningsvänlig tunika, barfota (fast jag fryser-gillar inte strumpor) Ospännande men bekvämt!

Vilken var den senaste filmen du såg?
Splice-kan definitivt rekommendera den! Älskar älskar Adrien Brody, han är en grymt duktig skådespelare! Filmen var välgjord och bitvis ganska spännande.

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Övervägde det seriöst i omgångar när jag var yngre men nu...nej. Skulle inte tacka nej till att resa mer dock men det får vi göra sen...

Skickar inte vidare utmaningen till någon speciell bloggare men anta utmaningen om du vill, lämna en kommentar i så fall så att jag kan kika in hos just dig!

Kram
Matilda K

1 kommentar:

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!