söndag 9 januari 2011

Självinsikt

Floating. Lilla J och pappa premiärbadade tillsammans.
Min största fiende är jag själv. Min absolut största utmaning i livet den närmaste tiden är att inse, och förlika mig med, att tempot i livet som nybliven mamma inte kan vara detsamma som innan. Jag som alltid tyckt att söndagar är lite väl långa och mest fungerar som en transportsträcka till måndagen och en ny vecka, har helt klart något att bita tag i. Jag har åtminstone självinsikten att inse detta, nu gäller det bara att acceptera och att lära mig veta exakt hur mycket jag egentligen orkar. Det är inte alltid så lätt att skilja på vad man vill och vad man kan.

Imorgon åker svärmor tillbaka till norrland och stora J börjar skolan och mannen ska till jobbet. Hur min vecka ska bli har jag ingen aning om men räknar med att det kan komma att bli tufft. 

Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Hej vilken underbar blogg och Grattis
    förstår precis hur du menar njut!Ha en fin dag Kram Tina

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!