tisdag 22 februari 2011

Lite smågalet

Minns inte var jag hittade bilden ovan men jag gillar den. Lite smått galet. Ungefär lika galet som i natt. J har kommit in i en tillväxtfas och är hungrig en 4-5 gånger per natt just nu. Han ligger intill mig i sängen men jag lyckas inte få till det att ligga ner och amma. Således sätter jag mig på sängkanten. Medvetet tar jag inte på mig något, tänker att om jag fryser så somnar jag inte. Livrädd att somna till och tappa J i golvet. Men det gör jag. Somnar alltså. Har vanan att öppna upp mobilen för att kolla vad klockan är, varför vet jag inte, jag tillämpar ju fri bar men i alla fall, vill väl hålla reda på nånting kanske. I natt vaknade jag av att jag satt och smsade i sömnen! Något galet. När jag klev upp i morse var det glömt men i eftermiddag hittade jag smset när jag skulle skicka ett meddelande till R. Begrep först ingenting av vad jag skrivit men som tur var blev det aldrig skickat...
Idag har jag träffat söta Sara och lille Melker på lunch, supertrevligt. Hoppas jag inte gav ett alltför snurrigt intryck eller så är det helt ok kanske. Ni som läser här och också ammar, är ni också lika förvirrade?
Kram på er,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Jag var nog rätt förvirrad när jag började amma, men det var nog mest pga sömnbrist och total ångest över att vara nybliven mamma;-)! Jag kunde däremot aldrig få till amningen sittandes, så det blev inga långa utflykter för min och dotterns del i början (hängde mest i Mörby C eftersom vi bodde precis bredvid då). Snart kommer dotter nr 2 (om 3v ganska precis) så jag hoppas att jag kommer vara lite coolare både gällande amning, sömn och bebis denna gång:-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Lite förvirrande men helt ok:)

    Njut av närheten, själv har jag en på tio månader som mest är sugen på bullar:) Riktiga alltså. Så kan det gå när man har en bror!!

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!