torsdag 28 april 2011

Två milstolpar, nej tre föresten

Idag smakade Jonathan sin första lilla smakportion av gröt. Han slet efter skeden och det kändes som om han ville äta själv. Det går ju inte. Gröten verkade falla i smaken i alla fall. Skönt.

Han har kommit på hur han ska vända sig från ryggläge till mage. Slipper nu ligga som en skalbagge på rygg och sprattla. Verkar nästan fixerad av detta nyhetens behag. Så fort jag lagt ner honom på golvet eller sängen rullas det frenetiskt. I går borrade han ner huvudet i mattan och när jag frågade "Var är Jonathan?" tittade han upp och skrattade. Och så igen. Och igen. 

Man har ju inte roligare än man gör sig bekant, nu sover han och jag måste passa på att jobba undan lite.
Kram
Matilda K 

1 kommentar:

  1. Vad härligt! Lilla Jonathan, han är så fin. Hoppas det går bra med dieten, själv är jag hopplös. Slår man upp dålig karaktär är där en bild på mig, hahah. Kram Malin

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!