måndag 9 maj 2011

Läsvärd!

Den lilla sektionen pocketböcker intill kassan i mataffären är för mig som godishyllan för barnen! Scannar av den långt innan jag är längst fram i kön. Har någon ny bok i min smak dykt upp åker den raka vägen upp på bandet. Nu har jag läst klart Lilla Stjärna och jag måste rekommendera den. Speciellt om du har en dotter. Ajvide Lindqvist skriver trovärdigt och sakkunnigt om två 14 åringar. Visserligen är det inte vilka flickor som helst men historien skulle (lite lätt modifierad) kunna inträffa. Mer eller mindre.
Theres och Teresa, två flickor från två olika håll, träffas först online och sedan IRL. Det är makabert, otäckt och ganska facinerande om vår samtid. Läs den.
Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Hejhej Matilda!
    Hoppas allt är fint!

    Vet du, jag kan bara inte läsa sådant superläbbigt. Jag försöker ibland men går i bitar efter några sidor. Om jag försöker måste det vara dag och ljust och helst ska jag sitta på tunnelbanan med massor av folk. Då kan det hända att jag klarar ett par kapitel. Men det är alltid samma visa, jag törs inte läsa mer och ber istället min man berätta vad som hände. Utan de läskigaste deatljerna. Larvigt, jag vet...

    Ha det fint i vårsolen som kom tillbaka.
    Kramkram!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!