lördag 24 september 2011

Kidnappad, en helkväll





För några veckor sedan bad vännen A mig att boka in gårdagskvällen i kalendern-hon ville kidnappa mig. Jag hade ingen aning om vad vi skulle göra igår när jag åkte in till stan för att träffa henne direkt efter jobbet. Vi promenerade från Hötorget till Gamla Stan där jag bjöds på god mat och gott vin på restaurangen VAPIANO. Om du inte ätit där så gör ett besök vet jag. Mycket gott i en inspirerande choosefri atmosfär. Jag gillar.

Sedan promenerade vi vidare ner till kajen och tog Djurgårdsfärjan över till Cirkus där Lena Philipsson hade sitt första genrep av nya krogshowen, "Min Drömshow".
Jag har nu omvärderat min uppfattning om Lena Ph. Hon är allt annat än vad jag trodde. Hon är riktig rolig, en entertainer ut i fingerspetsarna. Showen är koreograferad av Fredrik Rydman från dansgruppen Bounce, mellansnacket skrivet av Calle Norlén och scenografin är signerad Ernst Billgren. Lena omger sig av proffs helt enkelt och resultatet blev underhållande även för ett ännu inte inbitet fan.
Tack igen snälla A för att du kidnappade mig. Vilken helkväll!

Idag står målning av balkong på shemat och ikväll återkommer jag med ett underbart hösttips
Kram!
Matilda K

1 kommentar:

  1. Vilken kul grej att bli kidnappad så där;) Låter verkligen som en lyckad kväll. Kram Johanna

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!