onsdag 21 september 2011

när ha-begäret slår till

Jag älskar Åhléns. Har alltid gjort det. Ända sedan jag var liten och vi bodde intill Odenplan, då hette Åhléns EPA och där fick jag nog mitt första riktiga ha-begär. Det var en röd cykel med cykelkorg fram. Den var så otroligt blank och fin och alldeles lagom. Jag var 5 år. Till födelsedagen fick jag den i present och jag minns hur jag och mina systrar åkte med mamma och pappa till Hagaparken på helgerna den våren. Det fanns en gammal soptipp där och det var perfekt plats att hålla till på när man skulle lära sig. Nog om det. Åhléns inköpare ska ha en eloge, säsong efter säsong lyckas de plocka ihop fina saker som inte kostar skjortan. Ikväll gjorde jag ett vill-ha-kollage med höstiga saker.

1. Enkla skinnväskan i form av en shoppingkasse, skivor (tröttnar nog aldrig på Sade´s hesa stämma)
2. Snyggskor med lagom klack att jobba i, ansiktsvård inför vintern och lite glammig makeup.
3. Underabra sittpuffar (!), snygg tekanna i glas och så färgglada springformar till höstens mjuka äppelkakor.

Kram på er,
Matilda K
(lite lappsjuk tror jag, snart dags att bege sig till stan?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!