onsdag 13 juni 2012

Svartvitt eller ej




Livet är inte svart eller vitt- livet är färg. Nyanser och kontraster. 
Ibland har vi människor flyt och medgång ibland har vi svårare perioder med allt vad det innebär.
Det finns dem som inte känner till några riktiga bekymmer, där livet verkligen är som en enda lång dans. 
Är de lyckligare? Att vara lyckligt lottad, vad är det?

Ni som följt min blogg ett tag har säkert förstått att jag går igenom en tuff period just nu.
Jag har inte velat skriva för mycket i detalj i hänsyn till min dotter som inte mår bra. Jag försöker så gott jag kan att vara vuxen, stöttande, förståeende, ansvarsfull, kärleksfull och inte dömande. Det är inte svårt men det är tidskrävande och det tar på energidepån. Den som borde fyllas på om natten ni vet? Här fylls det dock inte på så mycket med en ett-och-ett-halvt-åring som vaknar titt som tätt varenda natt och svettigt lever om i sängen.

Varför berättar jag det här? Jag skulle fotografera i dotterns rum som hon nu flyttat in i men fångade mitt härjade jag i spegeln och ja... tankarna for iväg.
Kram
Matilda K

11 kommentarer:

  1. Ååå vad jag känner igen mig i dina ord. Varenda ett. Tack för att du delar med dig.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att dessa bekymmersfria personer (jag har några i min närhet) blir ganska naiva när de går genom livet utan motgångar. Vi som haft vår beskärda del blir klokare. *Vet*

    Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Vår dotter, snart 16, hade också en skitperiod. Det var rent skit att ståbredvid och titta på och det var garanterat skit för henne också. Men nu har molnen skingrat sej och livet ser ljusare ut!
    Håll ut! Ville jag säga.
    Jag tänker styrketankar!
    En av mina vänner skrev åt mej: everything will be ok in the end. if its not ok, its not the end. :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej H
      Tack och vilket bra talesätt; tror nog att det är så att allt blir ok i slutändan alltså!
      Kram!

      Radera
  5. Mina varmaste tankar och kramar till dig och din fina dotter!!! ♥

    Kram Jes

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!