söndag 29 juli 2012

Lata dagar





Tack för alla gulliga hälsningar till J, det värmer!
Inte kan man tro att Jonathan har en andra gradens brännskada över hela magen, han hoppar och leker som om inget har hänt. Tills det blir dags att linda om förbandet som envisas med att åka upp hela tiden. Då är det som att han påminns om allt det onda och säger upprepat "springa" (nu räcker det, nu vill jag gå härifrån) och "latte" (vatten gör ont). Igår var vi på byalagets årliga fest och hade glömt att ta med tejpen varpå mannen och en av byns medlemmar fixade till paktet runt magen med silvertejp! Funkar alldeles utmärkt.
I går hölls bakluckeloppis i byn och vi sålde riktigt bra, skönt att få iväg lite av russinnets gamla varor som legat nerpackade. J passade på att ta en tupplur bakom bordet.
Festen på kvällen var en trevlig tillställning med god mat som serverades i grannens loge. Efter maten var det lekar och jag sköt med pilbåge för första gången, det var riktigt kul.
Ikväll är vi bortbjudna på surströmmimg med tillhörande dopp och bastu enligt tradition. 
Lata dagar som ni hör och jag försöker inget annat än ladda mina batterier inför hösten, vi har två veckor kvar att njuta av att vara lediga.
Kram
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!