onsdag 6 mars 2013

Kraftuttryck

J är min solstråle-alltid-även när han svär

Järnspikar, Järnvägars, Fy bubblan, Fy fabian, Sablars osv

Jag måste införskaffa mig ett nytt ordförråd! Eller lära mig att bita mig i tungan. J är inte bara som en tvättsvamp när det gäller språket nu, han är också som en liten papegoja. Med fäbless för kraftuttryck! 
Urskiljningslöst- Det är inte bara NEJ, INTE, VILL INTE och SKA INTE som gäller. 
Jag har egentligen inget emot svordomar i sig, de fyller ju en funktion på sätt och vis. Tar bort fokus när man klämt tummen i bildörren osv. 
Jag kan till och med komma på mig själv med att le (i smyg) när J, 2 år, högt och tydligt säger SATAN när han tappar skålen med kex i golvet. Tror dock inte att fröknarna på kyrkans förskola är lika roade. 
Kram
Matilda K


1 kommentar:

  1. Det dröjer inte så länge innan J har utökat sitt ordforråd i det ämnet långt över din förmåga, var glad så länge du är bäst. :-)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!